Friday, June 17, 2005

3rd cry for help...

day: friday
date: 17 june 2005
time: 6.39pm
mood: unstable

eksperimentasi belum selesai, masih banyak yang belum terjawab..bukan semua, tetapi masih ada. bersempenaan dengan "international wine fair" di jaya jusco, aku membantu untuk menjayakan program itu dengan membeli good wines..hehehehe...good wine in good hands will leave a memorable memory, but good wine in bad hands will just be like any other liquid, to be drank but not to be appreciated.


"O lonely my troubles so hard,
O lonely my troubles so hard,
no nobody knows my troubles but god,
no nobody knows my troubles but god."
manusia tak pernah berubah, manusia tidak akan berubah. you can take a person out of evil influence, but you can never take the evil influence out of the person. biar seribu tahun air mengukir batu, tetapi manusia tetap tidak akan berubah. jangan salahkan aku kalau aku berlaku kejam, jangan salahkan aku kalau aku dikatakan "cold and unhearted", jangan salahkan aku kalau bahasaku lancang. jangan salahkan aku kalau aku tidak ada belas ihsan. kamu nampak, tapi kamu tidak melihat ; kamu dengar tapi kamu tidak meneliti; kamu merasa, tetapi kamu tidak melalui. aku berdiri hari ini dengan apa yang kamu ajar. jangan percayakan sesiapa, tidak ada orang yang betul ikhlas kalau bukan ada niat lain disebaliknya, hanya nafsu yang mengawal akal manusia. kau akan berjalan sendiri dan sentiasa menyendiri, biar selautan orang yang kau kenal, dan dalam setiap titik ada lagi selautan orang yang kau kenali sekalipun, kau tetap akan sendiri. itu fitrahnya. kalau ada pun yang betul ikhlas, nisbahnya, hanya setitik dalam lautan, dan dalam setitik itu ada lagi selautan, ambillan setitik dari lautan itu, maka itulah nisbahnya mereka yang betul-betul ikhlas dengan kamu. begitu sedikit bilangannya. itu yang aku pelajari. itu yang kamu ajar.
don't trust people easily, dont love people easily, because they will by any means use your weaknesses against you. itu manusia sebenarnya. jangan biar cinta mengaburi rasional. jangan biar cinta mengalahkan praktikal. it is not as "agung" as it may seem...
to those who were hurt by me intensionally or not, i lay upon you my apologies: ya, aku nampak dan melihat kerana aku bukan buta, tetapi susah untuk aku percaya. aku diajar untuk tidak mempercayai.
enough said.

No comments: